Hemtex
Personlig, säljdrivande marknadsföring med lokalt tilltal.
När Hemtex fyllde 50 år ville de komma närmare sina kunder och skapa en lokal förankring. Genom nativeannonsering hjälpte vi på Gota Media dem att nå detta mål med personligt anpassade artiklar för 15 olika orter.
Varje medverkande butik och ort fick sin egen version av nativeartikeln, där vi lyfte fram lokala personer genom intervjuer och bilder speglade känslan och kulturen på respektive plats.
Bakgrund
När Hemtex fyllde 50 år ville de inte bara fira – de ville också komma närmare sina kunder. Vår uppgift på Gota Media blev att komplettera den rikstäckande marknadsföringen med något som kändes nära och engagerande. Genom nativeannonsering kunde vi hjälpa Hemtex att bli mer personliga med lokalt tilltal och engagera deras personal internt.
Genomförande
Varje medverkande butik fick sin egen version av nativeartikeln, där vi lyfte fram lokala personer. Vi publicerade totalt 15 nativeartiklar inom både Gota Media och Bonniers nätverk. Hemtex kunde på så vis nå ut till sina målgrupper på ett engagerande och effektivt sätt.
Resultatet
Hög klickfrekvens på butikspersonalens rekommenderade produkter samt länkar i artiklarna och imponerande lång lästid. Artiklarna överträffade förväntningarna och skapade även en intern stolthet hos butikerna, som varit med och skapar innehållet.
Hemtex var mycket nöjda med hur snabbt vi levererade och det unika med denna lösning var att Hemtex, som en nationell kedja, kunde få den där viktiga ”lokala touchen” som skapade en nära kontakt med de lokala kunderna. Native är verkligen en av få kanaler där man kan uppnå den typen av engagemang och nyhetsvärde – och det syntes i resultaten.
Vill du också stärka ditt varumärke och samtidigt driva försäljning?