Några ord från Saxnäs camping

quote
Vi känner oss trygga att jobba med Gota Media med vår marknadsföring. De har fått oss att testa nytt och är samtidigt noga med att utvärdera att allt vi gör ger god effekt.
Catrin Fägersten Sörensson
Saxnäs camping

Bakgrund

Saxnäs Camping kom till oss med en målsättning om att fylla campingen under en längre säsong än under sommarmånaderna när den ofta är fullbokad. Vi diskuterade att bredda marknadsföringen för att attrahera fler målgrupper än barnfamiljer, framförallt under de lugnare delarna av säsongen. 

Produktion och annonsering i nyhetsmedia

Vi skapade filmmaterial som visar den lugna campingen och allt den har att erbjuda under vår och sensommaren. Vi fotade även campingens hundlekplats, utegym, fina promenadstråk med mera. Filmen och bilderna har vi sedan annonserat i nyhetsmedia och sociala medier. Utöver det arbetar vi med deras synlighet på Google när potentiella besökare Googlar efter campingar på Öland och har även utökat med synlighet mot Danmark där vi snabbt märkt effekt. Vi har även arbetat löpande med Sociala Medier mot nya målgrupper och arbetar med olika annonser beroende på vilken målgrupp vi kommunicerar med. Poolområdet får extra marknadsföring lokalt inför soliga dagar i utomhusreklam och Display. 

Resultatet

Saxnäs Camping märkte att de hade bokningar under större delar av säsongen och fler gäster från Danmark. De har oss som partner för att bolla all sin marknadsföring och vi jobbar långsiktigt med fler spännande satsningar framöver. 

Vill du också få modiga lösningar?